Emisja głosu
Magdalena Barylak
Urodzona w Krakowie, absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Krakowskiej Akademii Muzycznej . Wieloletni pedagog na Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2007 uzyskała stopień naukowy, tytuł Doktora Sztuk Muzycznych w dziedzinie Wokalistyka .
Obecnie prowadzi indywidualne lekcje śpiewu i jest opiekunem wokalnym zespołu chóru oraz solistów w Operze Krakowskiej.
Swoje umiejętności wokalne doskonaliła pod kierunkiem Anny Reynolds, Judth Beckmann, Juty Schleegel, Ryszarda Karczykowskiego i Bogusława Szynalskiego.
Dwukrotna stypendystka Internationale Bachakademie Helmuta Rillinga w Stuttgarcie, gdzie wykonywała partię sopranu w oratorium Elias F.Mendelssohn’a oraz partię II sopranu w Mszy h-moll J.S.Bacha.
Zadebiutowała w Operze Krakowskiej, jeszcze podczas studiów partią Paminy w Czarodziejskim flecie W.A.Mozarta , pod dyrekcją Kai’a Bumanna. Studenckie zainteresowania muzyką współczesną w późniejszym okresie zaowocowały licznymi prawykonaniami kompozycji m.in. Darii Dobrochny Kwiatkowskiej, Krzysztofa Olczaka, Macieja Negreya, Mendi Mengjiqiego, Unsuk Chin, Szczepana Tesarowicza czy Zygmunta Krauzego . Opera „Iwona, księżniczka Burgunda” Z.Krauzego ,w której z wielkim powodzeniem kreowała rolę Królowej Małgorzaty , miała swoją światową prapremierę w Paryżu w 2004 r.. Spektakl pod dyrekcją Andrzeja Straszyńskiego , wyreżyserowany przez Marka Weissa został zaprezentowany także podczas Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” w 2006 r. i wszedł do repertuaru Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie.
Od 2006 r. współpracuje z Operą Krakowską, gdzie śpiewa partie: Hrabiny w „Weselu Figara” W. A. Mozarta, Tatiany w „Eugeniuszu Onieginie” P. Czajkowskiego , Joanny w „Diabłach z Loudun” K. Pendereckiego, Saffi w „Baronie cygańskim” J. Straussa oraz tytułowe role w: „Halce” S. Moniuszki , „Ariadnie na Naxos” R. Straussa , „Aidzie” G. Verdiego, (z którą odbyła wielokrotnie tournée po Holandii i Belgii), „Tosce” G. Pucciniego,” Madame Butterfly” G. Pucciniego , Fatamorgany w „Miłości do trzech pomarańczy” S. Prokofiewa , a ostatnio zadebiutowała w roli Elizabeth ,w operze „Tannhauser” R.Wagnera.
Występuje również w innych teatrach operowych w Polsce: w Opera Nova w Bydgoszczy (tytułowa rola w Tosce G. Pucciniego oraz w Giocondzie A. Ponchiellego), w Operze Śląskiej w Bytomiu, z którą odbywała wielokrotnie tournée po Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Francji (tytułowa rola w Aidzie oraz partia Abigaile w operze Nabucco G. Verdiego), w Teatrze Wielkim w Łodzi (tytułowe role w Tosce, Aidzie oraz partia Santuzzy w Rycerskości wieśniaczej G. Mascagniego), w Operze Bałtyckiej w Gdańsku (tytułowa w Tosce, partia Marszałkowej w Kawalerze srebrnej róży R. Straussa), z którą również dwukrotnie odbyła tournée po Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Danii, Podczas letniego festiwalu operowego w Gdańsku „Świętojańskie Świętowanie” wystąpiła w koncertowym wykonaniu opery „Dwaj Foskariusze” G. Verdiego, śpiewając partię Lucrezii Contarini.
Od 2007 r. współpracuje z Operą Wrocławską, w której zadebiutowała tytułową partią w operze „Hagith” K. Szymanowskiego , gdzie do chwili obecnej wykonuje także role: Abigaile w „Nabucco” G. Verdiego, żony Baraka w „Kobiecie bez cienia” R. Straussa, Ewy w „Raju utraconym” K. Pendereckiego, Halki w operze „Halka” S. Moniuszki. Wystąpiła również w megawidowisku plenerowym , w tytułowej partii opery”Tosca” G. Pucciniego (2013 i 2016), w superwidowisku , w Hali Stulecia, w partii Lady Makbet opery „Makbet” G.Verdiego (2014), w partii Marszałkowej w operze „Kawaler srebrnej róży” R.Straussa (2014) oraz w partii Senty w operze Latający Holender R.Wagnera na wrocławskiej pergoli.